tisdag 22 mars 2011

Lydnadsträning

Efter jobbet i dag åkte vi till Söderköpings BK för att träna lydnad, vi som tränade var: Marie och Fixa, Kerstin och Cito och sedan Delta och jag. Blött och rätt skitigt men det fungerade riktigt bra iaf. Körde inte så mycket själva utan prioriterade att få komendering i dag, någonting som vi alla tre behöver just nu!

Fritt följ: Gick rätt skapligt, bra kontakt, positionen var också bättre än sist, då hon plogade så fruktansvärt:-( Det vi däremot måste få till är snabbare sättanden, hon är snabbt ner men sedan fattas det där sista för att baken ska komma ända ner i backen, slarv från min sida!

Inkallande m ställande och läggande: Klart godkänt. Har inte kört 75 m inkallning på hela vintern så jag känner mej nöjd med hur hon utförde det.

Framåtsändande: Började med saktagåendet vid gruppen för att påminna lite, sedan nötte vi på med komendering och efter ett par försök så gick det riktigt bra.

Ljudgivning: Lite gnäll vid tystnaden.......måste tränas mer!

Hopp: Inga större fel, möjligtvis avslutet där baken återigen hade lite svårt med dom sista retliga centimetrarna

Matallapportering: Bra!

När alla var klara så avslutade med en platsliggning som inte var någonting att säga om.

Jaa, det var det vi gjorde idag på träningen. Återigen så blev jag påmind om att jag måste vara väldigt klar och tydlig med hur jag vill ha det, släpper jag det minsta på "ordning och reda" spelar lilla fröken pajas direkt........men hon är söt iaf!:-))

Väl hemma så var det bara att ställa Delta i duschen och slänga mina kläder i tvättmaskinen, men det är det värt!! Snön har försvunnit med en rasande fart dom sista dygnen, börjar bli riktigt vårlikt ute nu......äntligen!!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar