söndag 20 mars 2011

Rapportträning

I dag fick vi äntligen till en rapportträning igen, ingenting som jag i fredags trodde skulle vara möjligt, för fy så det snöade hela fredagen! Men med en sol som värmde härligt både i går och idag så fick vi till en riktigt bra träning uppe i Svärtinge i dag.
Vi som tränade var: Marie/Lasse med Fixa, Krister/Viveca med Liva och så Micke och jag med Delta.
Den här gången fick hundarna gå ut en full grundsträcka, men vi på A-stationen tog sedan bilarna och åkte upp och anslöt längre fram med våran stationen. Gjorde även som så att vi förlängde A-stationen en gång. 4-skick för alla hundarna och det gick bra för alla tre, själva får vi jobba hårt med att försöka dämpa Delta.......tyvärr kan jag väl inte säga att vi lyckas särskilt bra med den uppgiften, men det är väl bara att jobba på......*pust*!
En härlig dag med föraning om våren fick vi då solen värmde så skönt, vissa dagar är som gjorda för att träna hund!:-)

I går var det lydndsträning i ridhuset och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den!? Delta är riktigt i farten nu, allt och då menar jag precis allt är bara så kul, svårt att hitta balansen kan jag väl säga. Men även om jag är helt slut efter våra träningspass så älskar jag denna hund, hon är så himla kul att träna med även om hon är väldigt "mycket" hela tiden!:-))

Några bilder från våran dag
Delta

Viveca och Liva

Och så fikat i solen efter avslutad träning



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar