söndag 13 mars 2011

Spårträning

I helgen kunde vi äntligen åka till skogen och lägga årets första spår på barmark, vilken härlig känsla, lite snö blev det väl iofs också i spåret, men bara lite! Hittade nya jättefina marker .......varför har vi inte varit här tidigare?! Dessutom ligger det på vägen hem från jobbet så nu kan jag passa på att lägga spår när jag åker hem också......perfekt!!

Men helgen började först med lydnad i ridhuset på lördags fm, hon börjar samla ihop sej lite bättre nu vilket naturligtvis känns positivt *puh*!:-) Sedan åkte vi hem för att äta lunch innan vi stack iväg för att spåra. Michael följde med och gick ut spåret, jag vet inte hur långt det var, kanske 700-800 m, 6+slut, lite okoncentrerad på påsläppet så jag tog tillbaka henne men när jag skickade ut henne andra gången så gjorde hon det riktigt snygg, sedan spårade hon så bra och alla pinnar fick vi med oss.

På söndagen åkte vi tillbaka till samma skog och även den här gången fick Michael gå ut spåret, det blev lite längre den här gången, 8+slut och även det här spåret gick riktigt bra och hon plockade alla pinnarna utan några som helst problem..........fasiken så skönt det känns att äntligen kunna ge sej ut och spåra igen!!

Förra helgen var vi i väg och tränade rapport, snön gjorde tyvärr att vi inte tordes vara inne i skogen, man vet ju inte vad som ligger under snön, men orörda skogsvägar fungerar det också:-)

Har anmält till några tävlingar, både spår och rapport.........nu måste våren komma på "riktigt", vi har hur mycket som helst vi skulle behöva träna på!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar